من میخوام یه تور رصدی باحال برم

آسمان شب از علی متین فر

یکی از برنامه های اصلی گروه زانکو برگزار تور رصدی هست!

تو تورهای زانکو چه خبر هست؟

توی این تورها به همراه دوستان و همراهانمون یک شب رو از غروب تا طلوع خورشید زیر آسمون پرستاره میگذرونیم و از دنیای ستاره ها با هم حرف میزنیم. عموماً اول شب بعد از غروب خورشید آموزش عکاسی آسمان شب و صورت های فلکی و داستان هاشون رو با هم مرور میکنیم و بعد از اون با تلسکوپ های ۸ و ۱۰ اینچ به سراغ اجرام عمق آسمان میریم، سحابی ها، کهکشان ها و خوشه های ستاره ای که در آسمان شب جا خشک کردند تا ما جماعت منجم با تلسکوپ به دیدارشون بریم.

در تورهای رصدی زانکو، هیچ نیازی به اطلاعات نجومی نیست! تنها پیشنیاز شما برای شرکت در این تور ها و بهره بردن از جذابیت های یک تور رصدی، فقط و فقط علاقه و عشق به دنیای ستاره ها هست.

تلسکوپ و دوربین دوچشمی هم همیشه همراهمون هست و نیازی نیست شما تلسکوپ داشته باشید تا بتونید توی تورهای ما شرکت کنید.

یه مورد دیگه هم همیشه جزو بخش های اصلی تورهای رصدی ما هست و اون هم سیب زمینی ذغالی! اصلا حقیقتش ما فقط میریم تور که بعد از رصد دور آتیش بشینیم و همینطور که سیب زمینی ذغالی رو نوش جان می کنیم با هم از دنیای ستاره ها بگیم و بچه ها سوالاشون رو بپرسن، کارشناس های ما هم که همیشه با حوصله جواب تک تک سوالات رو میدن.

تور کجاها میریم؟

تا به حال تورهامون رو توی جاهای مختلفی برگزار کردیم، جاهایی مثل: کویر مرنجاب، کاروانسرای دیرگچین، کاروانسرای ده نمک، رصدگاه آبسرک، شهمیرزاد، منطقه حفاظت شده پرور، دشت لار، قلعه الموت تفرش، کاشان و …

در اغلب تور ها هم ما ظهر پنجشنیه از تهران راه میوفتیم و بعد از ظهر جمعه به تهران برمی گردیم، و با توجه به فاصله مقصد تا تهران زمان حرکت و بازگشت متغییر خواهد بود که در اطلاعیه هر تو دقیق زمان حرکت و رفت و برگشت رو شرح میدیم.

برنامه تورهای ما رو میتونید در بخش تورهای رصدی سایت دنبال کنید!

کی میریم؟ کی میایم؟

محل حرکت تور رصدی گروه زانکو اغلب از تهران است، اگر شما ساکن شهرهای نزدیک به تهران هستید بسیار خوشحال میشیم اگه با ما در تورها همراه باشید، اما اگر در شهرهای دیگه ساکن هستید میتونید با همکارانمون تماس بگیرید تا دوستان و همکاران و نمایندگان خودمون رو در شهرهای دیگه به شما معرفی کنیم تا در برنامه های رصدی آنها شرکت کنید.

آخرین تورهای رصدی زانکو