عینک سه بعدی نجومی

عینک سه بعدی چگونه کار می کند؟

چگونه چشم سه بعدی میبیند؟

تاکنون به این فکر کرده اید که چگونه ما تصاویر دنیای اطراف را سه بعدی مشاهده میکنیم و می توانیم فاصله را تشخصی دهیم؟ بیایید یک آزمایش انجام دهیم، یکی از چشمان خود را ببندید، آیا اگر با یک چشم به اطراف نگاه کنید به خوبی می توانید فاصله را تشخیص دهید؟ خیر!

دلیل اینکه ما می توانیم فاصله را تشخیص دهیم این است که مغز ما تصویر را از دو چشم با فاصله حدود ۵ الی ۶ سانتیمتر دریافت می کند.

همین تفاوت فاصله بین دو چشم باعث می شود که به دلیل وجود پدیده اختلاف منظر مغز ما توانایی تشخیص فاصله و دید سه بعدی را پیدا کند.

برای مطمئن شدن از این خصوصیت کافی است یک بار در بازی فوتبال با دوستان خود در نقش دروازه بان، یکی از چشمان خود را ببندید و تنها با یک چشم دروازه بانی کنید! احتمالا پس از چند حمله از سمت تیم حریف هم تیمی های شما با احترام شما را به خارج از زمین هدایت می کنند ??

عینک سه بعدی نجومی

انواع عینک سه بعدی:

تلق های آبی و قرمز (عینک های آناگلیف)

در این روش که ساده ترین نوع عینک های سه بعدی است به سادگی و با دو طلق آبی و قرمز دو تصویر متفاوت را به مغز خود ارسال می کنید، مغز با دریافت دو تصویر مختلف و به کمک الگوی اختلاف منظر که از ابتدای تولد به آن مجهز است تصویر نهایی را برای شما به صورت سه بعدی نمایش می دهد.

البته این روش باعث کاهش کیفیت تصویر می شود و در صورتی که طراحی عکس های آن اختلاف فاصله رنگ ها به خوبی تنظیم نشود شاید نمایش سه بعدی به شکل ایده آل در مغز شما تشکیل نشود.

در بسته های آموزشی نجوم که در کلاس های نجوم ستاره و شهاب زانکو مورد استفاده قرار می گیرد ما از همین روش برای نمایش تصاویر سه بعدی نجوم استفاده کرده ایم، شما به کمک بریدن و استفاده از طلق هایی که در بسته قرار گرفته است می توانید یک عینک آتاگلیف ساده درست کنید.

فیلم و عکس های سه بعدی نجومی:

در ادامه چند فیلم سه بعدی آناگلیف و یک فایل پی دی اف شامل تصاویر نجومی سه بعدی قرار گرفته است، شما با جستجو در اینترنت نیز می توانید تصاویر و فیلم های مختلف دیگر را پیدا کنید و از دیدن آنها لذت ببرید.