فیلم اشخاص پنهان

hidden-figures اشخاص پنهان

فیلم اشخاص پنهان (یا ارقام پنهان)

فیلمی در ژانر زندگینامه و درام که بر اساس داستان واقعی سه ریاضیدان زن سیاهپوست در سال ۲۰۱۶ ساخته شده است.

این فیلم در سال ۲۰۱۶ نامزد سه جایزه اسکار و دو جایزه گلدن گلوب شده بود، که البته موفق به دریافت هیچ یک نشد اما این شکستی برای این فیلم نبود.

فیلم اشخاص پنهان با هزینه ای حدود ۲۵میلیون دلار ساخته شده بود اما توانست در روی گیشه به فروشی بیش از ۲۳۶ میلیون دلار برسد و حتی در فروش از فیلم های پر هیاهوی آن سال پیشی بگیرد.این فیلم بر اساس کتابی به همین نام نوشته مارگوت لی شترلی ساخته شده است و تلاش های سه زن ریاضیدان سیاهپوست را در دورانی که تبعیض نژادی در آمریکا حکم فرما بود به خوبی نشان می دهد.

کتاب اشخاص پنهان

کتاب اشخاص پنهان

نویسنده: مارگوت لی شترلی

سال انتشار: ۲۰۱۶

خلاصه داستان:

فیلم اشخاص پنهان روایت جنگ سه زن سیاهپوست آفریقایی آمریکایی است که کارمند سازمان ناسا هستند.

در ابتدای جنگ سرد و هنگامی که شوروی موفق به ارسال نخستین ماهواره به فضا و نخستین انسان به فضا شده اند، سازمان فضایی ناسا باید بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن پروژه های خود را به موفقیت برساند تا غرور و اقتدار آمریکا در این جنگ سرد خدشه دار نشود. کارین جانسون ( با بازیگری تراجی پی.هنسون) محاسبه گر ناسا است که در پشت صحنه تلاش های زیادی می کند تا بتواند بهترین مسیر را برای فرود جان گلن و آلن شپارد نخستین فضانوردان آمریکایی محاسبه کند. در کنار کاترین، دورتی وان نیز سرپرستی عده ای از زنان سیاهپوست را بر عهده دارد که با تلاش های زیاد سعی دارد تا نخستین رایانه موجود در ناسا را که توسط شرکت IBM طراحی شده است را با اطلاعاتی که از زبان فرترن بدست می آورد راه اندازی کند.

دوست سوم این دو زن، مری جکسون است که سعی میکند با قوانین ایالتی مقابله کند تا بتواند نخستین مهندس هوافضا در ناسا شود.

تلاش این سه زن و زندگی شخصی آنها به زیبایی تمام در این فیلم به نمایش درآمده است، فیلمی بدون هیجان و غافلگیری اما جذاب و دلنشین.

تصاویر واقعی از سه زن فیلم اشخاص پنهان

نام فیلم: اشخاص پنهان/ یا ارقام پنهان / Hidden Figures

ژانر (موضوع) : درام، زندگینامه، مستند، کمدی

امتیاز : ۷٫۸

زبان : انگلیسی، فارسی

سال انتشار : ۲۰۱۶

محصول کشور: آمریکا

کارگردان: تئودور ملفی

بازیگران: تراجی پی. هنسون، اکتاویا اسپنسر، جنل مونی،کوین کاستنر

مدت زمان: ۱۲۷دقیقه

شخصیت های واقعی این فیلم

داستان واقعی فیلم:

کاترین جانسون، شخصیت اول این فیلم، فیزیک دان و ریاضیدان آمریکایی-آفریقایی بود که در سال ۱۹۱۸ در آمریکا متولد شد و در ۲۴ فوریه ۲۰۲۰ (۵ اسفند ماه ۱۳۹۸) در سن ۱۰۲ سالگی درگذشت.

کاترین که به «رایانه انسانی» مشهور شده است از کودکی استعداد و نبوغ خود را در زمینه محاسبات ریاضی نشان داد. کاترین علیرغم مشکلات تبعیض نژادی حاکم در امریکا توانست در ناسا خود را وارد پروژه های مهم آن زمان کند و بخش اعظمی از محاسبات مسیرهای پرتابی، زمان پرتاب‌ها و مسیرهای اضطراری برگشت بسیاری از پروازها از جمله اولین مأموریت‌های ناسا در طرح مریخ با حضور جان گلن و آلن شپرد، و در سال ۱۹۶۹ پرواز به ماه با آپولو ۱۱ طی برنامه شاتلهای فضایی را محاسبه کرد.

اعطای نشان افتخار آزادی آمریکا توسط باراک اوباما و ساخت مرکز محاسباتی ناسا به اسم کاترین جانسون در ناسا تنها بخشی از افتخارات این بانوی پرتلاش سیاهپوست است.

در سال ۲۰۱۶ کاترین به عنوان یکی از ۱۰۰ زن تاثیرگذار تاریخ انتخاب شد

دانلود فیلم

با احترام به قوانین کپی رایت و حفظ حق نشر و آثار هنرمندان از قرار دادن لینک های دانلود فیلم ها در سایت معذور هستیم، اما می توانید از طریق سایت هایی که معرفی می کنیم نسبت به دانلود و یا خرید فیلم ها اقدام نمایید و یا از طریق فروشگاه زانکو شاپ، فیلم ها را تهیه نمایید.