جشنواره و همایش پروژه بین المللی عکاسی نجومی TWAN 98

همایش عکاسی نجومی توآن 1398

TWANچیست؟

جهان در شب  (توآن) پروژه ای جهانی برای نمایش جلوه های خیره کننده آسمان شب است. این پروژه در واقع، پلی بین هنر، علم و فرهنگ است که توسط بابک امین تفرشی تاسیس و در سال ۲۰۰۹ میلادی (سال جهانی نجوم) به عنوان پروژه برگزیده یونسکو و انجمن جهانی نجوم منتخب گردید. دبیرخانه دائمی توآن در ایران، در شهر زنجان از سال ۱۳۸۸ با آغاز فعالیت‏ های پروژه بین‏ المللی توآن در سایر کشورهای جهان، شروع به کار کرد. این دبیرخانه به همت اسدالله قمری ‏نژاد باسابقه ترین عکاس  نجومی کشور و سایر اعضای فعال کمیته اجرایی توانسته است یکی از منظم‏ ترین مجریان این پروژه در سطح جهانی باشد.

مدتی پیش نیز همایش هزار و یک شب زیرآسمان با حضور بابک امین تفرشی موسس پزوزه TWAN در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

TWAN 98

امسال کارگاه و نمایشگاه پروژه بین المللی جهان در شب (TWAN)  در زنجان برای دهمین بار برگزارمیشود.(هشت دوره کارگاهها بصورت تئوری و ۲ دوره عملی )

به همراه برنامه هرساله ی توآن،  امسال دومین جشنواره عکس های نجومی ، جهت ترغیب عکاسان نجومی به تولید آثار ارزشمند و همچنین شناسایی استعداد های جدید و برتر در این بخش و ترغیب علاقمندان نجوم و آسمان شب به عکاسی و فعالیت بیشتر در این حوزه اجرا میشود.

نمایشگاه عکس آثار منتخب در زمان برگزاری هشتمین کارگاه بین المللی عکاسی نجومی درشهر زنجان برگزار خواهد شد.

استمرار و برنامه ریزی مناسب و انتخاب شرکت کنندگان در این کارگاهها ی ده ساله ، باعث رشد این بخش از فعالیتهای نجومی در کشور شده است. از طرفی تعدادی از شرکت کنندگان دوره های اول ، هم اکنون مدرس و همکاران فعلی |پروژه هستند.

انتخاب عکسهای نجومی ایرانیان در سایتهای معتبر مانند عکس روز ناسا APOD  و مجلات نجومی مانند SKY&Telescope   و مجلات معتبر دیگر و بدست آوردن رتبه های برتر مسابقات بین المللی عکس نجومی توسط ایرانیان در کشورهای مختلف جهان، همه خبر از حرکتی فعال ومثمر بودن این دوره ها دارد.

ثبت نام در TWAN 98