فیلم مریخی

کاور فیلم مریخی

فیلمی آمریکایی در سبک علمی–تخیلی البته با مایه هایی از طنز و کمدی به کارگردانی ریدلی اسکات است.

این فیلم که بر اساس رمانی به همین نام از اندی وییر ساخته شده است، تقابل انسان با طبیعت را به تصویر می کشد، جنگی که انسان برای بقا انجام می دهد و امیدی که در لحظات مختلف فیلم بارهای جان می گیرد تا بتواند شخص اول فیلم یعنی مارک واتنی را نجات بخشد.

البته به طور کلی نمی توان به این فیلم در بین دیگر فیلم های علمی-تخیلی امتیاز عالی داد، زیرا نکات علمی بسیاری در فیلم نادیده گرفته شده که از صحت و اعتبار علمی آن به میزان چشمگیری می کاهد.

کتاب مریخی

رمان مریخی

رابینسون کروزوئه در قرن بیست‌ویکم، اما این بار در سیاره‌ی مریخ.

نویسنده: اندی وییر

مترجم: حسین شهرابی

انتشارات: کتابسرای تندیس

قیمت: ۵۶۰۰۰ تومان

خلاصه داستان مریخی:

یک تیم شش نفره از دانشمندان در حال تحقیق و انجام آزمایش بر سطح مریخ هستند که یک طوفان ناگهانی خدمه سفینه را مجبور به بازگشت می کند اما در اثنای همین طوفان مارک واتنی یکی از اعضای سفینه آسیب می بیند و دیگر خدمه با تصور اینکه مارک واتنی مرده، مریخ را ترک می کنند، اما مارک واتنی زنده است و بر سطح مریخ آغازگر یک زندگی انفرادی می شود در عین حال که هیچ ارتباطی هم با خدمه و زمین ندارد. او باید با مشکلاتی که بر سطح مریخ وجود دارد دست و پنجه نرم کند، بتواند از غذای اندک خود برای بقا روی مریخ استفاده کند و همچنین راهی برای ارتباط با زمین پیدا کند اما مشکلات مریخ کم نیستند.

نام فیلم : مریخی Martian

ژانر (موضوع) : درام، ماجراجویی، هیجان انگیز علمی-تخیلی، کمدی

امتیاز : ۸

زبان : انگلیسی، فارسی

سال انتشار : ۲۰۱۵

محصول کشور: آمریکا

کارگردان: ریدلی اسکات

بازیگران: مت دیمون، جسیکا چستین

مدت زمان: ۱۱۴ دقیقه

دانلود فیلم

با احترام به قوانین کپی رایت و حفظ حق نشر و آثار هنرمندان از قرار دادن لینک های دانلود فیلم ها در سایت معذور هستیم، اما می توانید از طریق سایت هایی که معرفی می کنیم نسبت به دانلود و یا خرید فیلم ها اقدام نمایید و یا از طریق فروشگاه زانکو شاپ، فیلم ها را تهیه نمایید.