اعلام برندگان مسابقه مریخ!

برندگان مسابقه2
برنده مسابقه

اطلاعیه اعلام جوایز مسابقه نقاشی و داستان نویسی مریخ:

در اسفند ماه ۱۳۹۸ با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی ناگهانی مدارس تصمیم گرفتیم یک مسابقه مجازی را با موضوع مریخ و به عنوان یکی از برنامه های رخداد جهانی شب یوری در ۲۴ فروردین ماه ۱۳۹۹ برگزار کنیم. و اکنون نوبت به اعلام برگزیدگان مسابقه مریخ رسید!

پوستر و اطلاعیه اولیه این مسابقه در ۱۰ اسفند ماه منتشر شد و تا ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ مهلت ارسال آثار تعیین شده بود. اما با استمرار شیوع ویروس کرونا و ادامه پیدا کردن تعطیلی ها، متاسفانه امکان برگزاری برنامه شب یوری وجود نداشت و علیرغم میل باطنی خود، به ناچار مجبور به اعلام نتایج مسابقه  صورت مجازی شدیم.

نقاشی ها و داستان های ارسالی فوق العاده زیبا و بینظیر بودند که نشان از ذهن خلاق و خوش ذوق کودکان است. دیدن چنین آثاری از کودکان واقعا لذت بخش بود. کیفیت بالای نقاشی های ارسالی کار را برای هیئت داوران بسیار دشوار کرد و انتخاب آثار برتر بسیار سخت و دشوار شد،  در نهایت ۱۰ اثر از بین آثار ارسالی با توجه به سه رده سنی (دوره اول دبستان، دوره دوم دبستان و دوره اول متوسطه) انتخاب شد از همین رو، تصمیم گرفتیم در هر بخش چند اثر را به عنوان آثار برگزیده اعلام کنیم.

برگزیدگان بخش نقاشی:

  • مارال هاشمی نسب
  • مهدی کاظمی
  • صنعان یعقوبی
  • سارا آبای فینی

 برگزیدگان بخش داستان نویسی:

  • الینا آخوند زاده
  • آرمیتا حسین پور
  • راشین نصیری
  • شیما موسوی
  • بنیتا دزیانی
  • ژینو ساعدی
برندگان مسابقه مریخ

اما مهمترین بخش ماجرا، بخش جذاب جوایز!

همانطور که گفتیم، مسابقه دارای جوایز بسیار خاص و جذابی هست! اما چه جوایزی؟ همین اول بگیم که این جوایز از نظر مادی خاص نیستند بلکه ارزش معنوی فوق العاده بالایی دارند!

پیش از اینکه به سراغ جوایز برویم، لازم هست یک مورد دیگه رو بگیم. ما معتقد هستیم تمام دانش آموزان باهوش هستند و در گروه آموزشی زانکو سعی داریم تمام مهارت ها و هوش های کودکان و نوجوانان را تقویت کنیم. بنابراین هر یک از فعالیت های آموزشی زانکو در حقیقت بخشی از پازل “طرح جامع آموزشی زانکو”  است.

سرزمین دانایی زانکو

شب یوری در حقیقت فرصتی برای اعلام و رونمایی از طرح  سرزمین دانایی زانکو  بود که متاسفانه به دلیل عدم برگزاری مراسم حضوری آنطور که انتظار داشتیم نتوانستیم طرح خود را رونمایی کنیم.

خب، ارتباط مسابقه مریخ با سرزمین دانایی چیست؟

مسابقه مریخ و سرزمین دانایی در یک نقطه بهم متصل خواهند شد، آن هم جوایز خاص مسابقه!

قبل از آنکه جوایز خاصمون رو اعلام کنم، اجازه دهید کمی بیشتر شما رو با  سرزمین دانایی آشنا کنم!

سرزمین دانایی نام یک دنیای مجازی با حضور همه شما دانش آموزان علاقمند به علم و دانش است! شما به عنوان یک شهروند ساده (از طریق شبکه اجتماعی تلگرام) وارد این سرزمین می شوید، و باید با کسب امتیاز از طریق فعالیت های علمی، رتبه شهروندی خود را ارتقا دهید تا به درجه عالی برسید!

و در نهایت رتبه های برتر در سرزمین دانایی در هر فصل جایزه دریافت خواهند کرد.

جوایز ما در نخستین فصل فعالیت های سرزمین دانایی:

۶ عدد پاکت امضا شده از فضانوردان سازمان فضایی روسیه

پاکت هایی که توسط فضانوردان روسیه پس از بازگشت آنها از فضا امضا شده و توسط جناب آقای سیروس برزو به ایران آورده شده است.

از آنجایی که در مرحله نخست تعداد آثار برگزیده بیش از ۶ اثر بود، اهدا جوایز را به مرحله دوم موکول کردیم. و مرحله دوم این مسابقه در سرزمین دانایی برگزار خواهد شد.

نحوه اهدا جوایز:

اهدا جوایز:

  • داستان ها و نقاشی های نفرات برتر پس از اعلام رضایت از سوی والدین در وبسایت زانکو منتشر خواهد شد.
  • کلیه شرکت کنندگان در مسابقه یک جایزه مجازی از گروه زانکو دریافت خواهند کرد که لینک این جایزه از طریق پیامک به آنها ارسال خواهد شد.
  • کلیه شرکت کنندگان با دریافت ۱۰ امتیاز اولیه به عنوان شهروند ساده وارد سرزمین دانایی خواهند شد.
  • لوح تقدیر و هدیه ای به رسم یادبود از سوی انجمن نجوم ایران و گروه آموزشی زانکو به ۱۰ نفر برتر اهدا خواهد شد.
  • ۱۰ نفر برگزیده با کسب ۱۰ امتیاز دیگر با رتبه ۲۰ به عنوان شهروند افتخاری وارد سرزمین دانایی خواهند شد.
  • و جایزه اصلی، در پایان دوره به ۶ نفری که دارای بیشترین امتیاز باشند، جوایز خاص ما که پاکت های امضا شده توسط فضانوردان روسیه  و یک جلد کتاب “در آرزوی پرواز” با امضای نویسنده است، از سوی جناب آقای سیروس برزو پیشکسوت حوزه علوم فضایی ایران و روسیه و مشاور سازمان فضایی ایران، اهدا خواهد شد.
  • قطعا در سرزمین دانایی برنامه ها و مسابقات زیادی برگزار خواهد شد که دانش آموزان می توانند در آنها نیز به جوایز مختلفی برسند.

جهت گرفتن آدرس برای ارسال لوح تقدیر و هدیه یادبود و همچنین ارسال لینک ورود به سرزمین دانایی با شماره تلفن های ثبت شده تماس گرفته خواهد شد.

می توانید از طریق آیدی تلگرام zankoscience@ و یا شماره تلفن ۰۹۲۱۸۷۵۶۵۵۱ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید