فیلم تماس

پوستر فیلم تماس

فیلم تماس

فیلم تماس را می توان یکی از نخستین فیلم های علمی تخیلی دانست که در ان نکات علمی تا حدی خوبی رعایت شده است.

فیلمی که بسیار مورد استقبال منجمین و دانشمندان قرار گرفت و خیلی ها با دیدن این فیلم عاشق و دلباخته دنیای نجوم شده اند (یکیش خود من ?، یادمه که این فیلم رو تو نوجوانی بارها دیدم و هر بار کلی لذت میبردم از اون رادیو تلسکوپ عظیم)

داستان فیلم به موضوع بسیار کلیشه ای و تکراری ارتباط با فرازمینی ها برمی گردد اما تفاوت این فیلم با دیگر فیلم های هالیودی در نحوه نمایش این ارتباط است. در فیلم تماس، به جای تمرکز بر خوادث و صحنه های اکشن یا پرهیجان ارتباط با فرازمینی ها، بر بخش علمی و فلسفی این حادثه تمرکز دارد. و این تمرکز بدون شک به دلیل وجود نویسنده ای ماهر و زبردست است!

بازیگر اصلی فیلم جودی فاستر و متیو مک کانهی هستند. قطعا به یاد دارید که بازیگر اصلی فیلم بینظیر میان ستاره ای هم متیو مک کانهی در نقش کوپر بود.

نویسندگان فیلم تماس:

صحنه های زیبایی از فیلم در تلسکوپ رادیویی VLT و رصدخانه رادیویی آرسیبو ضبط شده است. وجود نماها و مکان های واقعی علمی در یک فیلم هالیوودی و نمایش صحیح و اصولی از نحوه زندگی و فعالیت های علمی دانشمندان در رصدخانه های رادیویی بی شک یکی از نقاط قوت فیلم تماس است که بر اعتبار و مستند بودن علمی آن صحه می گذارد.

اما این همه نکات علمی و لوکیشن های دقیق چگونه در این فیلم نمایش داده شده است؟ چطور کارگردانی همچون رابرت زیمکس به سراغ چنین لوکیشن هایی رفته است؟

پاسخ این سوال در نویسنده بینظیر و خوش نام فیلم نفهته است! نویسنده کسی نیست مگر کارل ساگان کبیر! ?

نکته قابل توجه دیگر در نویسندگی این فیلم ایده پردازی ها و مشورت های دانشمند دیگری به نام کیپ تورن است! بله، کاملا درست متوجه شدید، کیپ تورن همان دانشمندی است که مشاور علمی فیلم میان ستاره ای بود و در سال ۲۰۱۸ به دلیل کشف امواج گرانشی برنده جایزه نوبل شد.! پس با حضور چنین تیم نویسنده حرفه ای نباید انتظار دیگری هم از این فیلم زیبا و دلنیشن داشت.

 

کارل ساگان

کارل ساگان مروج علم

کارل ساگان کیست؟

کارل ساگان (متولد ۱۹۳۴- درگذشت ۱۹۹۶)  دانشمند و مروج علم پرآوازه آمریکایی تا کنون نقش بسزایی در گسترش نجوم و علوم فضایی در جهان داشته است.

شهرت جهانی او برای تألیف کتاب‌های علوم همگانی، و نیز مجری برنامهٔ علمی گیتی: یک سفر شخصی (کاسموس) بود که ۶۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ بیننده داشت. او برنده جایزه پولیتزر ۱۹۷۸ بود. میلیاردها و میلیاردها، اژدهاهای بهشت، جهان دیوزده و نقطه آبی کمرنگ از جمله مهم‌ترین تألیفات او به‌شمار می‌روند که برای ترویج علم میان عموم مردم به نگارش درآمده‌اند.

کارل ساگان نویسنده فیلم تماس است اما متاسفانه عمرش کفاف نداد تا پخش این فیلم را در سال ۱۹۹۷ نظاره گر باشد. ناسا به افتخار فعالیت های ترویجی این دانشمند پرآوازه یک سیارک ۶ کیلومتری را نیز به نام ۲۷۰۹sagan نامگذاری کرده است.

سکانسی از فیلم تماس

خلاصه داستان:

ماجرای فیلم در مورد دانشمند زن جوانی به نام الینورآرووی (با بازی جودی فاستر) می پردازد که از کودکی شیفته آسمان شب است و پس از فوت پدرش مصمم می شود تا ارتباطی با جهان غیرمادی برقرار کند. نتیجه این تلاش و درگیری های او با دولت برای تامین هزینه های پروژه تحقیقاتی در نهایت منجر به کشفی عظیم می شود.

امواج رادیویی از ستاره وگا در صورت فلکی شلیاق دریافت می شود و دستور العملی برای سفر به جهانی دیگر به زمینیان داده می شود.

فیلم تماس

نام فیلم: تماس / contact

ژانر (موضوع) : درام، هیجان انگیز، علمی-تخیلی

امتیاز : ۷٫۴

زبان : انگلیسی، فارسی

سال انتشار : ۱۹۹۷

محصول کشور: آمریکا

کارگردان: رابرت زمیکس

بازیگران: جودی فاستر، متیو مک کانهی،جیمز وودز، تام اسکریت، ویلیام فیکنر

مدت زمان: ۱۵۰ دقیقه

توزیع کننده: برادران وارنر

پروژه ستی در خانه

پروژه ستی:

پروژه ستی در خانه نام یک پروژه رایانش داوطلبانه است که توسط کارل ساگان بنیان گذاشته شد و هم اکنون توسط دانشگاه برکلی کالیفرنیا مدیریت می شود. در این پروژه شما به عنوان یک داوطلب توان پردازش کامپیوتر خود را در اختیار شبکه ستی قرار می دهید و این شبکه در زمانی که کامپیوتر شما روشن است اما شما از آن استفاده نمی کنید به سیستم شما متصل می شود و در قالب یک اسکرین سیور هزاران داده رادیویی از سراسر جهان را روی سیستم شما پردازش می کند و نتیجه را به مرکز داده ها ارسال می کند.

حجم داده های رادیویی در جهان به اندازه ای زیاد است که از توان ابررایانه ها خارج است و همواره  هزاران کامپیوتر در سراسر جهان در جستجوی یافتن الگوی معناداری در امواج رادیویی دریافتی از آسمان هستند.

وبسایت پروژه ستی در خانه

پروژه ستی در خانه

دانلود فیلم

با احترام به قوانین کپی رایت و حفظ حق نشر و آثار هنرمندان از قرار دادن لینک های دانلود فیلم ها در سایت معذور هستیم، اما می توانید از طریق سایت هایی که معرفی می کنیم نسبت به دانلود و یا خرید فیلم ها اقدام نمایید و یا از طریق فروشگاه زانکو شاپ، فیلم ها را تهیه نمایید.